Bij problemen kan het belangrijk zijn om te weten met welke gegevens je het internet bezoekt. De onderstaande gegevens kun je doorgeven aan je Webmaster zodat sneller een probleem duidelijk kan worden.
Hieronder volgt meer uitleg over de onderdelen van het overzicht.
Bepalend is welke Host (zoals een kabelprovider) je gebruikt om te internetten.
Je maakt verbinden met de volgende Host:
Host: ec2-34-239-152-207.compute-1.amazonaws.com
De bovenstaande Host heeft een IPv4 en/of IPv6 adres voor je ingesteld.
Je bent nu verbonden via:
IP adres: 34.239.152.207
Je gebruikt op dit moment de onderstaande Browser:
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)
Het kan zijn dat je op dit moment een (verouderde) browser gebruikt waarmee je niet alle delen van een website goed kunt zien. Ook kan deze browser problemen geven bij het inloggen.
Om veilig, snel en optimaal websites te kunnen zien beveelt iGer de Gratis Browser Firefox - Mozilla aan, maar ook de gratis updates van deze Browser.
Je kunt de Gratis Browser (voor Windows, Mac en Linux) zeer snel installeren en als standaard browser instellen.
Deze Browser kun je downloaden op de originele: Downloaden Firefox pagina.
De meeste problemen op een computer (zoals bij het bekijken van pagina's en inloggen), komen doordat je de laatste software niet hebt geupdate. Update dus de laatste software van je:
Normaliter staan de DNS instellingen op je computer goed. Bij het installeren van nieuwe software geschied dit automatisch. Het komt echter voor dat de DNS corrupt is, verlopen of verkeerd is ingesteld, door welke oorzaak dan ook.
Het gevolg hiervan is dat het surfen op internet problemen gaat geven. Dit heb je in eerste instantie niet door, maar later bij een bepaalde zoekactie of website bemerk je ineens vreemd gedrag. Hieronder enkele voorbeelden:
Om het probleem op te lossen dien je de IP adressen van de DNS servers binnen je computer na te kijken en/of eventueel te vervangen. Deze kun je zelf eenvoudig aanpassen. Hieronder staan enkele links met meer info: